Είμαι μικρός και μαθαίνω τον κόσμο

Saturday, December 02, 2006

Η φοβία του καθρέπτη

Έχω γνωρίσει αρκετούς ανθρώπους που έχουν μια φοβία απέναντι στους καθρέπτες. Στη βάση αυτού του συναισθήματος υπάρχει ένας παιδικός φόβος πως ο καθρέπτης κρύβει κάποιο ανατριχιαστικό μυστικό. Η συγκεκριμένη είναι μια φοβία που εν μέρει έχω κι εγώ. Μερικές φορές όταν ξυπνάω μέσα στην άγρια νύχτα για να κάνω το ψηλό μου, για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο έχω μια ανησυχία να αποφύγω να κοιτάξω έναν καθρέπτη. Πάντα βέβαια καταλήγω να τον κοιτάζω μόνο και μόνο για να κατανικήσω την όποια ανησυχία μου.

Το γεγονός πως τόσοι πολλοί άνθρωποι έχουν μια μικρή ή μεγαλύτερη φοβία απέναντι στους καθρέπτες μου προκαλούσε εδώ και πολλά χρόνια απορία. Τα παλιά χρόνια για παράδειγμα στη χώρα μας όταν πέθαινε κάποιος άνθρωπος κάλυπταν όλους τους καθρέπτες μέσα στο σπίτι. Την πρώτη φορά που το είχα ακούσει μου είχε φανεί ως μιας εξαιρετικής ηλιθιότητας δοξασία. Υπάρχει περίπτωση η συγκεκριμένη δοξασία και οι φοβίες κάποιων ανθρώπων να συνδέονται;

Εδώ λοιπόν αρχίζουν τα ωραία. Υπάρχει μια φήμη από την αρχαιότητα πως είναι δυνατόν κάποιος να βιώσει οράματα αν κοιτάξει για πάρα πολύ ώρα μέσα από έναν καθρέπτη. Φημολογείται για παράδειγμα πως έτσι ο Νοστράδαμος κατέγραψε όλες του τις προφητείες.

Έτυχε πρόσφατα να διαβάσω για τη συγκεκριμένη πρακτική και μου έκανε εντύπωση ως φαινόμενο γιατί δείχνει πως κάτι που εκ πρώτης όψεως ακούγεται κουταμάρα έχει βάθος που φτάνει μέχρι και την αρχαία Ελλάδα όπου ήταν γνωστή η πρακτική ως ψυχομαντεία. Επίσης συναντάται και στην κουλτούρα της ανατολής ως μια πρακτική για διαλογισμό.

Βέβαια υπάρχει συγκεκριμένη μεθοδολογία για το πώς πρέπει να κοιτάξεις τον καθρέπτη ώστε να προκύψει το φαινόμενο το οποίο αυτομάτως καταρρίπτει τις οποιεσδήποτε ανησυχίες ότι μπορεί να προκύψει στα καλά καθούμενα.

Δεν έχω ιδέα αν κάτι τέτοιο ισχύει. Δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ γιατί δεν είμαι και πολύ σίγουρος πως θα θέλω να δω οτιδήποτε μου προκύψει. Πάντως μου ακούγεται ενδιαφέρον, αυτό είναι το μόνο βέβαιο. Το αν πρόκειται για κουταμάρα ή όχι είναι κάτι που μάλλον θα αργήσω πολύ να διαπιστώσω.

By the way αν σας ενδιαφέρει το αντικείμενο google it ως “mirror gazing”.

4 Comments:

  • Δεν μπορω να γραψω κατι πανω σε αυτο. Ειμαι ναρκισσος και τα μονα οραματα που εχω ειναι απιστευτης ομορφιας :D.

    Περα απο τον χαβαλε γιατι θελεις να δοκιμασεις κατι τετοιο?

    By Anonymous Anonymous, at 9:55 PM  

  • Από περιέργεια.

    By Blogger Alitovios, at 9:48 AM  

  • Δεν φοβάμαι τους καθρέφτες. Δίνουν τροφή στη ματαιοδοξία μας.
    Μου αρέσουν πάντως τα παραμύθια με καθρέφτες, όπως η "Χιονάτη", ή "η Αλίκη μέσα από τον καθρέφτη".
    Και ψάχνω εδώ και καιρό να αγοράσω έναν παλιό καθρέφτη με "νερά"...

    By Blogger 3 parties a day, at 9:49 AM  

  • Δεν ξερω αν φοβαμε τους καθρεπτες η οχι αλλα η φοβια μ δν εχει καμια σχεση μ αυτο απλως νομιζω οτι ειναι μια καμερα μεσα στον καθρεπτη και με βλεπουν η με τραβαει βιντεο και αργοτερα αυτο το βιντεο εννοω θα το δει κοσμος

    By Blogger Unknown, at 5:18 PM  

Post a Comment

<< Home