Είμαι μικρός και μαθαίνω τον κόσμο

Thursday, March 15, 2007

Corporate *fucking* culture

Χτες βρέθηκα σε ένα μεγάλο μαγαζί για ένα προγραμματισμένο ραντεβού για δουλειά. Πήγα στην ώρα μου όπου ενημερώθηκα πως κάτι έκτακτο είχε συμβεί και λυπούνται πολύ που δεν με ενημέρωσαν για την αναβολή της συνάντησης. Ρώτησα να μάθω τι έγινε. Η γραμματέας δεν είχε ιδέα. Βγάζω επιτόπου το κινητό, πάω λίγα βήματα παρακάτω να έχω την ησυχία μου και παίρνω τον γενικό διευθυντή της εταιρίας ο οποίος είναι πολύ καλός φίλος. Έλα ρε, είμαι στη ρεσεψιόν και μου λένε πως το ραντεβού αναβλήθηκε για κάποιο λόγο. Τι έγινε; Άστα έσκασε πίπα. Ανέβα να σου πω.

Ανεβαίνω πέντε ορόφους και πάω στο γραφείο του. Είχε κατεβάσει μια μούρη λες και είχαν πέσει τα καράβια έξω. Τι έγινε ρε συ του λέω; Γίναμε Αμερική μου λέει. Δηλαδή; Δηλαδή μια κοπέλα έστειλε εξώδικο στην εταιρία για σεξουαλική παρενόχληση. Και είναι τόσο σοβαρό του λέω; Είναι γιατί η κοπέλα είναι ανώτερο στέλεχος και η καταγγελία αφορά ανώτατο στέλεχος του μαγαζιού.

Και πως τη βλέπεις τη δουλειά τον ρωτάω; Χλωμή τη βλέπω μου λέει. Τι θα κάνεις; Εμ εδώ σε θέλω. Είναι βάσιμη η κατηγορία τον ρωτάω; Για να μπει η κοπέλα σε αυτή τη διαδικασία σίγουρα κάτι έχει συμβεί. Άσε μου λέει που αν τη δεις θα καταλάβεις. Εν ολίγοις η κοπέλα ήταν αστέρι από εμφάνιση. Και ο τύπος που κατηγορεί; Ε, τι με αυτόν; Θέλω να πω είναι μουρντάρης; Τι μου λες ρε μαλάκα μου λέει. Από το βουνό κατέβηκες; Ξέρεις πολλά ανώτερα στελέχη που δεν παίζει το μάτι τους;

Άρα η κοπέλα έχει δίκιο του λέω. Κοίταξε να δεις μου λέει. Φλερτ στις επιχειρήσεις πάντα υπάρχει. Υπάρχουν τουλάχιστον πέντε ζευγάρια αυτή τη στιγμή που μιλάμε που γνωρίστηκαν εδώ μέσα και παντρεύτηκαν. ΟΚ, αλλά σεξουαλική παρενόχληση εννοούμε κάτι που πάει πέρα από το φλερτ έτσι; Έτσι είναι μου λέει. Εγώ όμως τι μπορώ να κάνω; Να βγάλω ντιρεκτίβα που να λέει πως απαγορεύεται το φλερτ; Πώς να ελέγξω πότε κάποιος εκτροχιάζεται και το παραχέζει;

Καλά μεταξύ μας τώρα του λέω δεν είναι και τόσο δύσκολο να καταλάβεις πότε συμβαίνει κάτι. Ναι μου λέει; Δηλαδή πως ακριβώς να το καταλάβω; Ε, αφού μόνος σου μου λες πως η κοπέλα είναι κόμματος. Και τι να κάνω, να προσλαμβάνω μόνο άσχημες; Όχι αλλά εκεί που την έβαλες όλο και κάτι μπορεί να συμβεί. Και που να τη βάλω ρε μαλάκα; Εξακόσια άτομα δουλεύουν εδώ, λες να ασχολούμαι όλη μέρα με το ποιος καυλώνει με ποια; Και στο φινάλε μου λέει ξέρεις πόσες υπάρχουν εδώ μέσα που τρίβονται να πηδηχτούν με μεγαλοστελέχη; Τι ακριβώς υποτίθεται πως πρέπει να κάνω; Μάλλον του λέω να απαγορέψεις το φλερτ. Ε, στο τέλος μου λέει εκεί θα καταλήξουμε. Άπαξ κι ακουμπάς υφισταμένη θα πας κατευθείαν στο λογιστήριο για αποζημίωση.

Άρα δηλαδή του λέω θεωρείς πως η κοπέλα δικαίως παραπονιέται. Είμαι σίγουρος μου λέει πως της την έπεσε άγαρμπα. Αλλά πρέπει να καταλάβεις το εξής. Το στέλεχος για το οποίο μιλάει είναι στυλοβάτης στο μαγαζί. Είναι εδώ είκοσι χρόνια. Τι να κάνω; Να τον απολύσω; Από άποψη δουλειάς δεν έχω κανένα παράπονο. Άσε που αν τον απολύσω θα έχω πρόβλημα γιατί θα χάσω πελάτες. ΟΚ, βάλτου χέρι. Πόδι θα του βάλω αλλά αυτό δεν λύνει το πρόβλημα. Γιατί άμα πάμε στα δικαστήρια εγώ την έχω γαμήσει. Ξέρεις μου λέει τι αντίκτυπο μπορεί να έχει στους πελάτες μου αν επιδικαστεί πρόστιμο για σεξουαλική παρενόχληση; Όχι αλλά φαντάζομαι.

Τότε βρείτε τα του λέω με την κοπέλα. Πως δηλαδή; Ξέρω κι εγώ. Άλλαξε της πόστο. Αν την κρατήσω στο μαγαζί γλυκέ μου είναι σα να παραδέχομαι ευθέως σε όλη την εταιρία πως το συγκεκριμένο στέλεχος είναι μαλάκας. Ε, αφού είναι ρε συ, τι το κουράζουμε; Δεν ξέρω αν το έχεις καταλάβει μου λέει αλλά εδώ δεν μιλάμε για εσένα και για μένα. Εγώ δεν δουλεύω σε εταιρίες οπότε σίγουρα δεν μιλάμε για μένα. Κι εγώ που δουλεύω μου λέει δεν φλερτάρω υφισταμένες μου.


Και τελικά του λέω που θα καταλήξετε; Τι λένε οι δικηγόροι της εταιρίας; Θα της προτείνουμε μια βαρβάτη αποζημίωση και θα της ευχηθούμε καλή συνέχεια. Πόσο βαρβάτη δηλαδή; Όσοι οι μισθοί δύο ετών. Και μετά; Μετά θα φροντίσουμε να της βρούμε δουλειά σε κάποιον πελάτη και τελείωσε η ιστορία. Δηλαδή θα τη διώξετε. Επισήμως όχι, θα παραιτηθεί. Ανεπισήμως η κοπέλα έχει όλα τα δίκια του κόσμου. Αλλά το δικό μου πρόβλημα μου λέει είναι η εύρυθμη λειτουργία της εταιρίας. Και δεν βλέπω πως γίνεται να την κρατήσουμε εδώ παραδεχόμενοι πως έχει δίκιο. Θα γαμηθεί η ισορροπία της εταιρίας.

Κι άμα δε δεχτεί τη συμφωνία του λέω; Άμα είναι ξύπνια μου λέει θα δεχτεί. Για κάτσε ρε συ, μπορεί να το δει αλλιώς. Στο φινάλε γιατί να παραιτηθεί επειδή ο άλλος είναι μαλάκας; Κοίταξε να δεις μου λέει. Αν το πάμε δικαστικώς η ιστορία θα κρατήσει ένα χρόνο μίνιμουμ. Και επειδή δεν υπάρχουν και πολλά παρόμοια περιστατικά στα ελληνικά δικαστήρια δύσκολο να της επιδικάσουν το ίδιο ποσό που θα της δώσουμε εμείς. Άσε που αν πάμε δικαστικώς επειδή διακυβεύεται η φήμη της εταιρίας θα είμαστε πολύ σκληροί απέναντι της. Επομένως δεν αποκλείεται στο τέλος να πάρει το τρίτο το μακρύτερο. Ναι, αλλά υπάρχει και η αξιοπρέπεια του λέω. Μπορεί να γουστάρει να σας πάει δικαστικώς για ηθική δικαίωση.

Υπάρχει μου λέει άλλα άπαξ και πάμε δικαστικώς θα της κολλήσει η ρετσινιά και μετά δεν πρόκειται να βρει δουλειά εύκολα. Its a mans world αγόρι μου. Ποια εταιρία θα προσλάβει μετά ανώτερο στέλεχος που τυγχάνει να είναι θεόμουνο γνωρίζοντας πως στην παραμικρή στραβή μπορεί να τους τραβάει στα δικαστήρια; Αφού ρε συ δεν μιλάμε για ένα άκομψο κομπλιμέντο. Μιλάμε γι άγριο πέσιμο. Κι έτσι το ίδιο είναι. Το θέμα είναι πως ο εκάστοτε διευθυντής δεν μπορεί να τις ελέγξει αυτές τις καταστάσεις. Άρα τι θα κάνει; Θα τη δει πως είναι, θα σκεφτεί πως τουλάχιστον οι μισοί εργαζόμενοι θα της την πέσουν και στην ιδέα πως κάποιος ανώτερος της μπορεί να φερθεί άγαρμπα θα του κοπεί η όρεξη. Εδώ που τα λέμε είχε κι ένα point.

Δεν είναι κρίμα όμως που τελικά η κοπέλα έχει δίκιο ρε συ; Είναι μου λέει. Γι αυτό θα φροντίσω προσωπικά να της βρω καλύτερη δουλειά από αυτή που είχε εδώ με περισσότερα λεφτά. Αλλά από εκεί και πέρα έλα και λίγο στη θέση μου. Τι άλλο να κάνω δηλαδή;

Αυτά τα χαριτωμένα συμβαίνουν στον επιχειρηματικό κόσμο. Και μετά με ρωτάνε μερικοί γιατί δεν θέλω να δουλεύω σε εταιρίες.

17 Comments:

  • Πολύ τζάμι ο φίλος σου οφείλω να πω.
    Και εγώ νομίζω η λύση που προτείνει είναι η καλυτερη δυνατή. Το να τραβάς στα άκρα μια κατάσταση ποτέ δεν φέρνει καλό αποτέλεσμα.

    By Blogger Debby, at 12:11 PM  

  • Για να υπάρξει σεξουαλική παρενόχληση πρέπει να υπάρχει καποιου είδους "εκβιασμός" και προσπάθεια εξαναγκασμού... Για να φτάσει ένα ανώτερο στέλεχος να καταγγείλει ένα ανώτατο σαφώς και δεν πρόκειται απλά για "αγαρμπο φλερτ"... δεν μπορεί να είναι χαζή η κοπέλα...

    Φύγει δε φύγει η καταγγέλουσα ο φιλαράκος σου έμπλεξε... έχει κάποιον στο μαγαζί του που χρησιμοποιεί τη δύναμη που έχει στην εταιρεία για να εκβιάζει, κοινώς "να γαμά και να δέρνει"... αποκλείεται να είναι η πρώτη φορά και βέβαια ούτε η τελευταία... ειδικά τώρα που θα δει ότι μπορει να κάνει ότι γουστάρει και να καθαρίζουν άλλοι...

    Ο φίλος σου ας προσέχει, γιατί αν το μυριστούν και οι υπόλοιπες παθούσες, που υπάρχουν σίγουρα 100%, θα μετατραπεί σε γραφείο ευρέσεως εργασίας... ειδικά με τόσα bonus που υποσχεται...

    Θλιβεροί και οι δυο τους...

    Καλημέρα...

    By Blogger Adomiel, at 1:02 PM  

  • Τό τραβάμε κι εμείς οι χορεύτριες!

    By Blogger Nobody, at 1:21 PM  

  • Τί τραβάμε κι εμείς οι χορεύτριες!

    By Blogger Nobody, at 1:21 PM  

  • Afta ta xaritwmena simvainoun pantou, oxi mono ston epixeirimatiko kosmo, kai mas ntropiazoun olous >o( Kai oute to na ginoume Ameriki kai na sernoume sta dikastiria opoion antra sinedelfo mas kanei ena koplimento parapanw tha voithisei na lithei to provlima, oute to na psaxnoume tin eksodo tis ekastote etaireias kai oute, polu perissotero, to na mi milame kai na thewroume oti an epilegoume na mi vlepoume to provlima tote afto aftomatws pavei na ufistatai.
    Pistevw oti o filos sou prospathei na vrei ti xrisi tomi, alla agnoei pws einai ligo diskolo na kataferei na exei "kai tin pita olokliri kai to skilo xortato". Me to na voithisei tin kopela anagnwrizei poios einai o thitis kai poio to thima. Omws ti kanei epi tis ousias gia na lithei to provlima? Poies einai oi pragmatikes epiptwseis sto stelexos pou feretai oti parenoxlise tin kopela, pera apo ta 10 lepta kirigma pou tha tou kanei o filos sou?

    By Blogger Τυρολέζα, at 6:27 PM  

  • @debby
    Κι εγώ έτσι το βλέπω

    @adomiel
    Κανείς δεν είπε πως πρόκειται απλά για φλερτ. Γενικώς στις εταιρίες τα υψηλόβαθμα στελέχη λειτουργούν με τη λογική γαμάω και δέρνω και δεν ενοχλεί κανέναν αυτό γιατί είναι μέρος της κουλτούρας τους. Άρα τουλάχιστον ως προς αυτό δεν νομίζω πως ο δικός μου θα έχει πρόβλημα γιατί είναι κομμάτι της καθημερινότητας του τέτοιες συμπεριφορές. Όσο για το αν είναι θλιβερός θα μπορούσε να τη γράψει στ’ αρχίδια του και να βάλει τους δικηγόρους του μαγαζιού να την τραβάνε δικαστικώς. Το ότι δεν το κάνει τουλάχιστον στο δικό μου βιβλίο κάτι λέει. Επιπλέον, έχε κατά νου πως εξώδικο στέλνεις όταν επιδιώκεις συμβιβασμό. Αλλιώς κάνεις μια μήνυση και τα βρίσκεται στα δικαστήρια.

    @nobody
    Και οι χορευτές τα τραβάνε αυτά, ειδικά όσο αρχίζουν να πληθαίνουν οι γυναίκες σε ανώτατα κλιμάκια

    @τυρολέζα
    Δεν έχει την πίτα ολόκληρη. Πληρώνει ένα φέσι το οποίο είναι κοντά μια κατοστάρα, χάνει πολύτιμο χρόνο μέχρι να ξαναβρεί αντικαταστάτη της κοπέλας και το σημαντικότερο χάνει την εμπιστοσύνη του σε ανώτατο στέλεχος το οποίο σημαίνει πως η συνεργασία τους μελλοντικά θα είναι προβληματική.

    By Blogger Alitovios, at 8:01 PM  

  • Εγώ ξέρω ότι εξώδικο στέλνεις πάντα πριν καταθέσεις την αγωγή... 9 στις 10 ο εναγόμενος δεν προσέρχεται και ακολουθείται η τυπική διαδικασία...

    όσο για το φλερτ δεν το είπα εγώ το είπε ο φίλος σου όπως και το άγαρμπο... μια τέτοια συμπεριφορά πάντως εχει τόση σχέση με φλερτ και κοπλιμέντα έστω και άγαρμπα όσο και το σεξ με το βιασμό... και στα δύο ο κοινός παρανομαστής είναι η βία...

    και το ότι κάτι υφίσταται δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να γίνει κάτι για να σταματήσει...

    αλλά εδώ δεν ήρθα για να κάνω σταυροφορία...

    και όταν λέω ότι είναι θλιβερός αναφέρομαι στο γεγονός ότι ενώ δεν εγκρίνει αυτές τις συμπεριφορές αναγκάζεται να τις "καταπίνει" και να τις "επικροτεί" στην τελική μέσα στο ίδιο του το μαγαζί...

    καλά για το πόσο θλιβερός είναι ο περί ου ο λόγος δε θα εξηγηθώ... φαντάζομαι ότι έχουμε ίδια γνώμη...

    πάντως έχεις δίκιο... δε θα κερδίσει τίποτα η κοπέλα... καλύτερα να έβαζε 2-3 "ξαδέλφια" να τον σάπιζαν στο ξύλο...

    πάντως μου κάνει εντύπωση... έστειλε εξώδικο χωρίς να ενημερώσει κανέναν προϊστάμενο της για τη απρεπή συμπεριφορά του "εραστή";

    σόρρυ για το σεντόνι...

    καληνυχτα...

    By Blogger Adomiel, at 10:54 PM  

  • Και μετά λέμε τι τη θέλουμε την ημέρα της γυναίκας αφού πλέον είμαστε ίσοι.
    Τόσο ίσοι που αν είσαι γυναίκα και σου την πέσει ο προϊστάμενός σου στη δουλειά, έχεις δεν έχεις δίκιο, η μόνη λύση είναι να βρεις αλλού δουλειά. Τόσο ίσοι που θεωρούμε ότι είναι φυσικό τα μεγαλοστελέχη να την πέφτουν στις συναδέλφους τους απλά και μόνο γιατί "παίζει το μάτι τους".
    Ωραίο πράγμα η ισότητα.

    By Blogger Σοφία, at 12:02 AM  

  • @adomiel
    και όταν λέω ότι είναι θλιβερός αναφέρομαι στο γεγονός ότι ενώ δεν εγκρίνει αυτές τις συμπεριφορές αναγκάζεται να τις "καταπίνει" και να τις "επικροτεί" στην τελική μέσα στο ίδιο του το μαγαζί...

    Ναι, γιατί η δουλειά του είναι να βγάζει λεφτά το μαγαζί. Ούτε κι αυτός κάνει σταυροφορία άσε που και να προσπαθούσε το μόνο που θα κατάφερνε είναι να απολυθεί. Στις επιχειρήσεις υπάρχει ένας άγραφος κανόνας που λέει πως όταν σε πληρώνουν πολλά λεφτά αφήνεις την ηθική σπίτι σου. Άμα δεν σ’ αρέσει, όπως εμένα, κάθεσαι σπίτι σου εξ’ αρχής και τους γλυτώνεις κι από τον κόπο να προσπαθήσουν να σε αλλάξουν.

    πάντως μου κάνει εντύπωση... έστειλε εξώδικο χωρίς να ενημερώσει κανέναν προϊστάμενο της για τη απρεπή συμπεριφορά του "εραστή";

    Ο «εραστής» ήταν ο προϊστάμενος της.

    @sofia
    Επειδή τυγχάνει να μου την έχει πέσει γυναίκα διευθύντρια η οποία μου έθεσε με όχι και τόσο κομψό τρόπο το δίλλημα ή την πηδάω ή πάω σπίτι μου, νομίζω πως το όλο θέμα δεν έχει να κάνει καθόλου με το φύλο. Μπάζει το σύστημα γενικότερα.

    By Blogger Alitovios, at 12:48 AM  

  • Έχει να κάνει με το φύλο από τη στιγμή που για κάθε 1 διευθύντρια που την πέφτει σε υφιστάμενο υπάρχουν 10 διευθυντές που την πέφτουν σε υφιστάμενη. Το σύστημα μπάζει (στην Ελλάδα πιο πολύ απ' ό,τι σε άλλες χώρες) γιατί δεν υπάρχει ούτε η κατάλληλη νομοθεσία ούτε η κατάλληλη παιδεία. Δυστυχώς...

    By Blogger Σοφία, at 3:31 AM  

  • Γεια σου ρε Σοφία, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου!
    Δεν λέμε ότι δεν υπάρχουν περιστατικά και από τις δύο πλευρές, αλλά ότι οι σεξουαλικές παρενοχλήσεις από άντρες προς γυναίκες είναι πολύ πολύ περισσότερες!!
    Επίσης πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει "τα ήθελε ο κ**ος της", "αυτή φταίει που προκαλεί με την εμφάνισή της" ..
    .. είναι πολύ πιο εύκολο να αποδοθούν ευθύνες σε μια γυναίκα (είτε φταίει είτε όχι) και να δικαιολογηθεί ένας άντρας.

    By Blogger seaina, at 1:41 PM  

  • πάντως αν ήταν να πάρω κι εγώ μισθούς δύο ετών, ας μου την έπεφτε κι εμένα ο προϊστάμενος....

    By Blogger Αντώνιος, at 8:53 AM  

  • Πολύ φτηνά αξιολογείς την αξιοπρέπεια σου ρε συ αντώνιε.

    By Blogger Alitovios, at 6:31 PM  

  • Σωστός ο φίλος σου...το θέμα ειναι ρε γμτ...οτι ο τύπος που έκανε την μαλακία σίγουρα δεν ειναι η πρώτη φορά και σίγουρα ούτε και η τελευταία...θα ήταν σωστό να του γίνει κάποια σύσταση, όχι όπως είπαν πιο πάνω επειδή έχει την δύναμη να τους γαμεί εκεί μέσα.

    Από την άλλη, δεν ξέρω, επειδή μου έχει κάτσει τέτοιο περιστατικό και προτίμησα να φύγω από το να το τραβήξω στα άκρα, μου έχει μείνει κάτι σαν αποθυμένο...

    By Blogger jul, at 7:55 PM  

  • Μισθοί 2 ετών δεν είναι τίποτα. Αν η επιχείρηση ήταν σε χώρα με εργατική νομοθεσία της προκοπής, μια καταγγελία για σεξουαλική παρενόχληση θα είχε σαν αποτέλεσμα απεριόριση χρηματική αποζημείωση και ξεφτίλισμα της εταιρίας στα ΜΜΕ, και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας θα το σκεφτόταν εντελώς διαφορετικά το θέμα.

    By Blogger Σοφία, at 10:36 AM  

  • Αυτά συμβαίνουν στην χώρα αυτή, με όλους αυτούς τους "φοβερούς και τρομερά επιτυχημένους".

    Μάλλον επιτυχία στο γλύψιμο και στις δημόσιες σχέσεις έχουν.

    Διότι εάν έφταναν τόσο ψηλά για τις ικανότητές τους δεν θα ασχολιόντουσαν με αυτές τις ανοησίες...

    By Anonymous Anonymous, at 12:50 AM  

  • Σε διευκρίνιση του προηγούμενου μου σχολίου εξυπακούεται οτι δεν ισχύει πάντα και επίσης να διευκρινίσουμε οτι συνήθως η γυναίκα στην χώρα μας έχει δίκιο τις περισσότερες φορές που γίνεται καταγγελία.

    Όμως ένας σοβαρός άνθρωπος συνήθως δεν εκμεταλλεύεται την θέση του για να επιβεβαιωθεί.

    Αυτο δείχνει ανωριμότητα, έλλειμμα παιδείας και φυσικά ανασφάλεια....

    By Anonymous Anonymous, at 1:05 AM  

Post a Comment

<< Home