Είμαι μικρός και μαθαίνω τον κόσμο

Wednesday, April 30, 2008

Να χέσω την ιδιωτική πρωτοβουλία

Γυρνάω από τις διακοπές που τρώμε τον άμπακο κι όπου περάσαμε μια χαρά κι ωραία και στο μεσοδιάστημα πριν την ξανακοπανήσω για την πρωτομαγιά αράζω στην πολυθρονάρα μου να δω τι καινούργιο έγινε στον κόσμο όσο καιρό έλειπα. Ανοίγω τον υπολογιστή, κάνω να μπω στο Ίντερνετ και μένω να κοιτάζω την οθόνη που με ενημερώνει πως κάτι δεν πάει καλά.

Παίρνω τηλέφωνο τον πάροχο ο οποίος τυγχάνει να είναι η Hellas On Line όπου πολύ ευγενικά με ενημερώνουν πως η συνδρομή μου έχει λήξει. Και πολύ ευγενικά στο καπάκι τους ρωτάω γιατί δεν με ενημέρωσε κανείς. Υπάρχει λέει πρόβλημα στο σύστημα. Σα να λέμε κάνατε μαλακία ε, τους ρωτάω. Ρητορική ερώτηση. Οι πωλητές ως γνωστόν στις σύγχρονες επιχειρήσεις είναι εκπαιδευμένοι να απαντάνε με τυποποιημένες φράσεις.

Τέλος πάντων δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου, έκανα μια ανανέωση της συνδρομής τηλεφωνικά μέσω της πιστωτικής μου κάρτας. Το άκρον άωτον της ειρωνείας βέβαια είναι πως η πωλήτρια προσπαθούσε στο τηλέφωνο να με πείσει να πάω σε ένα πακέτο φουλ τηλεφωνίας μέσω Hellas On Line για να μην πληρώνω λέει κερατιάτικα στον ΟΤΕ.

Την ίδια στιγμή που ομολογούν αποτυχία στο σύστημα τους να σε ενημερώσει ως πελάτη για κάτι που είναι υποχρέωση τους προσπαθούν να σε πείσουν πως το να τους δώσεις επιπλέον χρήματα είναι το πιο λογικό εκ μέρους σου. Δηλαδή όταν για κάτι τόσο απλό όσο το να στείλεις ένα e-mail σε κάποιον πελάτη σου του οποίου λήγει η συνδρομή τα κάνεις σκατά θες να με πείσεις πως για κάτι πολυπλοκότερο όπως να του παρέχεις τηλεφωνικές υπηρεσίες θα τα καταφέρεις μια χαρά;

Υπάρχει λόγος που θέλω να πληρώνω τον ΟΤΕ. Καταρχήν στον ΟΤΕ όποια μέρα κι αν πάρεις τηλέφωνο για πρόβλημα θα βρεθεί κάποιος να απαντήσει . Στη Hellas On Line έχουν υπάρξει περιπτώσεις που περίμενα με τις ώρες για να βρω υπεύθυνο. Thanks but no thanks.

Επιπλέον τυγχάνει να είμαι πελάτης της Cosmote στην κινητή τηλεφωνία. Η οποία επειδή τους λογαριασμούς τους πληρώνω μέσω τραπέζης κι όχι αυτοματοποιημένα, το γιατί είναι απλά θέμα ιδιοτροπίας, έχει τύχει πολλές φορές να παρέλθει το χρονικό όριο εξόφλησης ενός λογαριασμού. Τι κάνουν οι άνθρωποι; Πολύ απλά με ενημερώνουν. Μου στέλνουν SMS και κόντρα SMS. Ποτέ μα ποτέ δεν μου έχουν κόψει τη σύνδεση χωρίς να με ενημερώσουν. Αντιθέτως στη Hellas On Line δεν είχαν κανένα πρόβλημα να μου κόψουν τη σύνδεση χωρίς καν να στείλουν ένα e-mail.

Η διαφορά του δημόσιου από τον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα είναι πως στην πρώτη περίπτωση σε βλέπουν σαν άνθρωπο ενώ στη δεύτερη είσαι γι αυτούς απλά ένα νούμερο στο σύστημα τους. Αυτά για τους οπαδούς του φιλελευθερισμού που μας λένε πως η σωτηρία είναι να τα κάνουμε όλα ιδιωτικά. Να τα κάνουμε όλα ιδιωτικά και μετά να καθόμαστε να συζητάμε με ηχογραφημένα μηνύματα σε ένα call center και με υπαλλήλους που προσπαθούν να σε πείσουν πως ενώ έχουν κάνει μαλακία φταις εσύ που δεν τους εμπιστεύεσαι.

Hellas On Line. Ο πολιτισμός της αναισθησίας.

4 Comments:

  • Χμμμ δεν είμαι σίγουρη ότι στο δημόσιο βλέπουν τον πελάτη με τόση λατρεία και αγάπη, ούτε ότι είναι τόσο ικανοί (π.χ. η COSMOTE έκοψε τη σύνδεση της μάνας μου παρόλο που είχε πληρώσει τον λογαριασμό - τα λάθη ανθρώπινα). Αλλά νομίζω ότι όταν η ιδιωτική πρωτοβουλία κάνει τα πρώτα της βήματα, υπάρχουν πολλοί επιχειρηματίες που βλέπουν μόνο την αρπαχτή και τίποτα άλλο, συν ότι οι καταναλωτές δεν έχουν μάθει να απαιτούν. Πάω στοίχημα ότι πολλοί στη θέση σου αγοράζουν το προτεινόμενο πακέτο και ότι ελάχιστοι θα ακύρωναν τη σύνδεσή τους ως ένδειξη διαμαρτυρίας. Συνεπώς οι ιδιώτες βρίσκουν και τα κάνουν!

    By Blogger Σοφία, at 10:20 PM  

  • Βάλε ΟΤΕ να βρείς την υγειά σου..βέβαια τώρα που τον πήραν οι Γερμανοί η θα φτιάξουν τα πράγματα η θα τον αποτελειώσουν.

    By Anonymous Anonymous, at 9:34 AM  

  • πλακα μας κανεις? παντου τα ιδια ειναι δεν το χεις πάρει χαμπάρι? Ειναι να μη σου τυχει. Σιγα το ευαισθητο δημόσιο, θα κλάψω...

    By Blogger dsquared, at 6:58 AM  

  • Υπάρχουν πάντα δυό πλευρές. Ο ΟΤΕ μπορεί συμπτωματικά να έχει καλή συμπεριφορά σε ορισμένα πράγματα αλλά ρώτα κι εμένα που αναγκλαστηκα να στείλω μήνυμα στον πρόεδρο γιατί επί δύο μήνες κανείς κερατάς δεν γούσταρε να ασχοληθεί με το πρόβλημά μου σ' ένα τηλέφωνο. Στο 121 είχαν μάθει τη φωνή μου. Κόντεψα να κάνω σχέση με τηλεφωνήτρια, ήταν το αγαπημένο μου νούμερο! Και στον ιδιωτικό τομέα υπάρχουν προβλήματα, αλλά ξέρεις πότε; όταν η επιχείηρηση μεγαλώσει τόσο πολύ ώστε να γίνει ΣΑΝ δημόσια. Κι αυτό έχει συμβεί στην HOL. Ξέρω ότι η εταιρία που την αγόρασε αγωνίζεται να την οργανώσει αλλά φαίνεται ότι είναι μακρύς ο δρόμος.

    By Blogger Heliotypon, at 7:59 AM  

Post a Comment

<< Home